Påve


Vid det här laget har ni säkert hört nyheten att påven Benedictus XVI kommer 
att avgå i slutet av månaden. Hur som helst har jag ingen som helst intresse 
av påven. Tror inte på honom och allt runt omkring honom stinker. Skulle inte 
bli förvånad om det ligger annat bakom hans avgång än att han är gammal 
och orkeslös. Herregud hur jävla jobbigt kan det vara att åka runt i en bil 
och vinka till folk. 

Hursomhelst så vimlar det en massa på nätet om vem som ska bli nästa
 påve: kommer det att bli en ung man den här gången? En irländare till slut? 
Beyonce? Hahah bla bla bla

”Påve”,

Det slog mig direkt vem som skulle passa i denna roll. För mig är det en 
självklarhet att se Oprah som den nya påven! Hur genialiskt är inte det här? 

A män ja veeeeet, föreställ dig hur den katolska kyrkan skulle förvandlas
 om Oprah var påven! Hon skulle vara häftig på att ta folks bekännelser. Hon 
skulle säga, "jag gjorde det också”, och sedan skulle de kramas och gråta 
"Tänk dig en kyrka hierarkiskt fylld med svarta katolska präster i klass med till 
exempel Maya Angelou, Tyler Perry. 

Då kan till och med musiken bli bra! Bara det liksom.

Nu ska jag iväg på läkarbesök, berättar om varför senare idag. 
Ha det bäst så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar