Fässtingvaccin

Nu när det är sommar ser jag  reklam överallt för vaccin mot TBE det som
 är fästing vaccinet  Jag har hört om  vaccinet och folk som vaccinerar sig, men
 aldrig funderat över vaccinet. Jag är inte vaccinerad och minns inte ens om jag 
någonsin haft fästing. 

Men gud alltså nu när man har barn går det inte att slippa
 ifrån kampanjen om hur viktigt det är att vaccinera de små. Nojig som jag är blir
 jag smått hypokondrisk och börjar oroa mig för TBE, hjärnhinneinflammation. 
Speciellt orolig blir jag för Leo som är jämt ute och röjer och speciellt på dagis.
”fästingvaccin”,

Iallafall så börjar jag läsa på om vaccinet. Ska jag spruta gifter i min son vill jag 
vara noggrann med vad man tillför kroppen. Det är viktigt hööörni! Jag har tidigare
 här uttryckt min skeppsism mot vacciner, jag är inte helt och hållet emot men tycker 
det är viktigt att ifrågasätta. 

Hursomhelst har debatten sedan massvaccinering mot svininfluensa gjort mig
 mer skeptiskt mot vacciner i allmänhet. Därför försöker jag hitta mer fakta som kan 
hjälpa mig ta beslutet  Det är dock inte lätt. Oavsett vad beslutet blir känns det bra
 att veta vad det är man tar beslut över PUNKT.
”fästingvaccin”,

Är du också lika nojig som mig utav vaccinet, här är lite att bita i.

Man kan läsa om allvarliga biverkningar av vaccinet, se här.

Men enligt tillverkarna som tillverkar vaccinet är det jättebra, hmmm läs här.

Och så finns det de som är skeptiska,  tex här.

Så hur gör man, vaccinera eller inte? Vaccinerar ni era barn föresten.

Hur resonerar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar