Vaselin

Jag tror knappast att det finns någon afrikan där ute som inte använder vaselin,
  eller känner någon som använder den dagligen. Hur kan man leva utan den här 
fantastiska mojjan. För vissa är detta kanske inget märkvärdigt men i en afrikans
 familj är den näst intill helig. Jag har sådana minnen och upplevelser av vaselin 
registrerade i hjärna och lagrats digitalt på en diskett. 

Bland annat minnen när mamma brukade kleta dit mojjan över hela kroppen på mig
 och mina små syskon som barn. Och sedan hur vår feja bokstavligen blänkte efteråt, 
dessa är minnen jag gott garvar åt nu och speciellt ibland på mornarna när vi lämnar
 lägenheten på väg mot på dagis. Och jag bara oops shit och tittar på en sittandes
 Leo i vagnen med ett ansikte som skiner som självaste solen av vaselin. Joorra det
 ligger något i det där att man blir som sin mamma.


Nu snackar jag inte om de vaselin som finns att köpa som
 läppbalsam, på ica eller apoteket nej, det ska vara sådan avsedda för barn.
 Hörrni, nu pratar vi allvar, jag har bara positiva erfarenheter av den här produkten,
 den har aldrig svikit. Den används som allt i allo och av alla här hemma. För den som
 har småbarn är den idealiskt att använda på hela kroppen och extra mer i blöjan mot 
fukt. Jag vågar till och med säga att den eliminerar blöjutslag, blöjeksem, hudrodnad,
 hudirritation. Dessutom lämnar den huden mjuk och len. 

Kasta bort allt som heter puder, och alla skit salvor som rekommenderas utav BVC.
 Av egna erfarenhet tycker jag inte dessa funkat och dessutom blir det en kostsam historia
 då man ska prova den ena å det andra. Vaselin håller vad den lovar utan massa tjafs den är 
dryg och finns i olika sköna dofter. Själv är jag förtjust i denna med rosa lock den doftar
 mild baby puder. Jag rekommenderar varmt den här produkten. Finns det någon som redan
 använder den och vad är din upplevelse av vaselin? .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar